Windows 10 Retail או OEM? מה ההבדלים בין גרסאות רישיון הווינדוס? - EXON - גיימינג ותוכנות

איזה גרסה של ווינדוס כדאי לרכוש – OEM או Pro Retail? מה ההבדלים בין הגרסאות ורישיון הווינדוס?

מה זה ווינדוס 10 OEM? מה זה ווינדוס 10 Pro Retail? מה ההבדל בין ווינדוס 10 OEM ל-Pro Retail? האם זה חשוב כלל? – כל התשובות לשאלות הנפוצות להבדלים בין 2 הגרסאות הפופולאריים בין Windows OEM ל-Windows Pro Retail!

כפי שבטח ראיתם גם באינטרנט וגם באתר שלנו, כיום מוכרים 2 גרסאות של מערכת הפעלה ווינדוס (Windows) – גרסה אחת הנקראת OEM וגרסה אחרת שנקראת Pro Retail. לכל גרסה יש את התכונות הייחודיות שלה, הבדלים מסוימים שמתבטאים במערכת ההפעלה עצמה, ומחיר שונה.
ובשביל לעשות סדר בין 2 הגרסאות, הכנו לכם את הכתבה הבאה שתסביר לכם את כל הדברים שאתם צריכים לדעת על השוני בין הגרסאות.

 

ווינדוס 10 OEM – מה זה?

בשביל להבין את הגרסה הזאת של ווינדוס 10, אנחנו צריכים להבין מה הקיצור מילים OEM אומר, ובעצם, OEM זה קיצור מילים של: Original Equipment Manufacturer. בעצם, מדובר במונח מקובל עבור יצרן, המייצר תוכנה או חומרה עבור יצרן אחר - שמוכר את המוצר ללקוח הסופי תחת השם שלו. מיקרוסופט נוהגת באופן זהה - היא מוכרת לגורם שמרכיב את המחשב את מערכת ההפעלה, מתוך כוונה שזו תשולב במחשב באופן דומה לרכיבי החומרה של המחשב עצמו.

לכן, רוב המחשבים שאתם תרכשו מחברות פופולאריות כגון HP, Dell, Lenovo ועוד המון חברות שונות של מחשבים מכילים בתוך המחשבים שלהם מערכת הפעלה מובנית של Windows OEM. החברות הגדולות הללו חתומות על הסכמים מיוחדים עם מייקרוסופט המאפשרים להם למכור עם המחשבים שלהם גרסאות מקוריות של ווינדוס OEM.
במקרה שלנו, גם אנחנו מוכרים גרסאות של ווינדוס OEM מקוריות הישר ממייקרוסופט, זאת בגלל שאנחנו פרטנרים רשמיים של חברת Microsoft.

זהו לוגו של מייקרוסופט פרטנר – המאשר את החוקיות של המוצרים שאנחנו מוכרים דרך מייקרוסופט, כך שאם תחליטו לרכוש דרכנו לא תהיה לכם סיבה לחשוש מחוקיות של מוצרים.

ובעצם אחרי שהבנו את המונח OEM, עכשיו גם ניתן להבין את ההבדל בין גרסאות ה-OEM ל-Pro Retail: מערכת הפעלה של ווינדוס OEM אינה ניתנת להעברה בין מחשבים, לעומת ה-Pro Retail שעליו נרחיב בהמשך.
הסיבה לכך היא, שלפי ההסכם של חברת מייקרוסופט, כל מחשב שעליו מותקן ווינדוס 10 OEM – תקף אך ורק לאותו המחשב שבו הווינדוס 10 OEM הותקן, מכיוון שברגע ההפעלה של המערכת הפעלה זו במחשב, המערכת הפכה לחלק בלתי נפרד מהמחשב. לכן, לא תוכלו להעביר את המערכת ההפעלה למחשב אחר, אלא תצטרכו לרכוש עוד עותק נוסף.


יש המון חנויות באינטרנט בארץ ובעולם שמוכרים עותקים של ווינדוס 10 OEM. ההמלצה האישית שלנו היא לפני שאתם רוכשים עותק של OEM, תבררו לעומק את החוקיות של החנות שממנה אתם רוכשים את הווינדוס. מומלץ בחום לבדוק האם החנות היא משווק רשמי של מייקרוסופט (מייקרוסופט פרטנר), שכן מידע זה יעיד ב-100% על החוקיות של המוצרים שהחנות מוכרת. יש לא מעט מקרים שניתן לקרוא עליהם באינטרנט שלקוחות חיפשו עותקים של ווינדוס OEM, ובעת ההפעלה של המערכת הם נתקלו בבעיה שהמוצר לא חוקי. הכסף כמובן, לא תמיד מוחזר, וזו בירוקרטיה ופרוצדורה שמומלץ להימנע.


דבר נוסף שחשוב לציין על רישיון ווינדוס OEM הוא שחברת Microsoft לא נותנת תמיכה לכל מה שקשור למערכת ההפעלה זו. כלומר, במידה ונתקלתם באיזושהי בעיה בהתקנה, או כל סוג של בעיה במערכת הפעלה של ווינדוס 10 OEM, לא תוכלו לפנות לתמיכה של מייקרוסופט, אלא רק למקום שממנו רכשתם את המערכת הפעלה. עובדה זאת מאוד חשובה ללקוחות מכיוון שלא כל החנויות שמוכרים את העותק הזה של ווינדוס גם נותנים תמיכה עליו במקרה של תקלה או בעיה. לכן, חשוב הבדיקה של המקום שממנו אתם רוכשים את הווינדוס OEM הופכת להיות עוד יותר קריטית.

לרכישת הגרסאות השונות של ווינדוס 10 

ווינדוס 10 פרו ריטייל – Pro Retail – מה זה?

ראשית כל, זאת הגרסה המומלצת לעומת גרסת ה-OEM. הסיבה לכך נובעת מהעובדה הפשוטה כי רישיון ריטייל (Retail) זה רישיון שניתן להעביר אותו ממחשב אחד למחשב אחר ב-100%. כלומר, אם רכשתם רישיון של ווינדוס 10 גרסת ה-Retail, אתם תוכלו לדעת שבבעלותכם יש עותק של ווינדוס 10 לתמיד שאותו תוכלו להעביר בין כל המחשבים שיהיו לכם.

שימו לב! עותק של ווינדוס 10 Retail אכן ניתן להעברה בין מחשב למחשב, אך העותק לא יעבוד על 2 מחשבים בו זמנית! כלומר, במידה ויש לי מחשב של HP שבו התקנתי מערכת של ווינדוס 10 Retail, ואני עומד לרכוש מחשב חדש של Dell, אני יכול לרכוש מחשב של Dell שיגיע ללא מערכת הפעלה בכלל, מכיוון שאני יכול להעביר את העותק של ווינדוס 10 ריטייל מהמחשב הישן למחשב החדש. אבל, במידה ואני מעביר את העותק למחשב Dell החדש, הווינדוס יעבוד אך ורק במחשב החדש ולא בנוסף למחשב הישן.
עותק של Retail מקבל תמיכה טכנית ממייקרוסופט, לעומת עותק של OEM, כך שזה הבדל משמעותי בין 2 הגרסאות של הווינדוס.

הגרסה של ה-Retail נותנת יותר תחושת ביטחון ללקוח מאשר גרסת ה-OEM, ובכל זאת – חשוב לציין כי ההמלצה האישית שלנו היא לבדוק ולחקור את המקום שממנו אתם רוכשים את העותקים, לבדוק את החוקיות של המוצרים, לבדוק האם לחנות יש הסכם של משווק רשמי של מייקרוסופט (מייקרוסופט פרטנר) ולבדוק האם החנות שממנה החלטתם לרכוש את המוצר נותנת עליו גם תמיכה במידה ויש איזושהי בעיה.

לרכישת הגרסאות השונות של ווינדוס 10

ולסיכום, למה בעצם עדיף לרכוש עותק של ווינדוס דרך EXON גיימס?

הסיבה הראשונה לכך היא מכיוון שאנחנו פרטנרים מורשים של חברת מייקרוסופט. כל המוצרים שלנו באתר הם חוקיים, אך אם נתמקד במוצרים שאנחנו מוכרים דרך מייקרוסופט: אופיס (Office) ו-ווינדוס (Windows) – כל הקודים הדיגיטליים הם חוקיים ומוכרים בחברת Microsoft.


שנית, חשוב לנו שתדעו מי אנחנו. אנחנו גאים ושמחים להפנות אתכם לביקורות שנרשמו עלינו, לחוות דעת שקיבלנו, ובכללי – לדעת מי אנחנו. האתר שלנו נמצא בפיתוח משנת 2016, ומאז ועד היום אנחנו מנסים להשתפר, להתקדם ולהתפתח עבורכם – הלקוחות. אנחנו מציעים לכם מגוון עצום של מוצרים במחירים שוברי שוק, עם שקיפות מלאה לגבי החוקיות של המוצרים שלנו, ובעיקר – הרצון לתת לכם את השירות היעיל והפשוט ביותר שניתן לתת.

 

הסיבה השלישית, חשוב לנו שתדעו כי אנחנו לא מסתמכים על התמיכה הטכנית של מייקרוסופט. פיתחנו את השירות שלנו לרמות הגבוהות ביותר בשוק, על מנת שכל הלקוחות שלנו ידעו שאנחנו זה המקום אליהם הם פונים במידע והם צריכים עזרה בתקלה כלשהי, או התייעצות באיזשהו מוצר. התמיכה שלנו מתבצעת באמצעות שיחת צ'אט לייב עם אחד מנציגנו.

הצ'אט שלנו מתבצע באמצעות מענה אנושי, ולא רובוט. מיטב הטכנאים שלנו מחכים לענות ולעזור לכם בכל דבר שרק תצטרכו מאיתנו. הצ'אט זמין לכולם! גם לאלו שכן רכשו מוצרים דרכנו, וגם אלו שלא רכשו.

בנוסף לכל הדברים שציינו כאן, חשוב לנו גם ליידע אתכם כי יש לנו שירות התקנה על ידי טכנאים בעלות כספית זולה משמעותית ביחס למה שהולך בשוק! הרבה מאוד לקוחות חוששים לרכוש עותקים דיגיטליים של ווינדוס מהחשש שהם לא יצליחו להתקין את המערכת הפעלה באופן עצמאי. אותם לקוחות מעדיפים לרכוש מחשב חדש עם מערכת הפעלה במחיר גבוהה בהרבה יותר, לעומת המחיר של אותו המחשב ללא מערכת הפעלה. חשוב לנו שתכירו את השירות שאנחנו מציעים – התקנת טכנאי. השירות מתבצע באמצעות התחברות מרחוק של אחד מהטכנאים שלנו למחשב שלכם, ליווי והתקנה של כל מוצר שתרכשו מאיתנו, והסבר מלא ומקיף על כל העבודה של הטכנאי. המחירים שאנחנו מציעים לכם הם בחצי מחיר מהמחיר הממוצע שמופיע היום בשוק.

כל מערכות ההפעלה של מייקרוסופט בלחיצת כפתור כאן.

 

השוואה