ווינדוס 10 הום או פרו? מה ההבדלים בין מהדרות Windows Pro ל-Windows Home? ההשוואה המלאה בין 2 הגרסאות! - EXON - גיימינג ותוכנות

אז מה ההבדל בין ווינדוס 10 פרו להום? כיום, 2 המערכות ההפעלה המוכרות ביותר של Windows הם: Windows Pro ו-Windows Home. אך לצערנו, לא תמיד אנחנו יודעים ומכירים את ההבדלים בין 2 סוגי מערכות הפעלה, ויכול להיות שיש גרסה אחת שמתאימה לנו יותר מהשנייה! אנחנו כאן בשביל לעשות את ההשוואה המלאה בין 2 המערכות הפעלה.

?ווינדוס 10 הום או פרו

חילקנו את ההשוואה בין 2 המערכות ההפעלה ל-3 קטגוריות: רמת האבטחה של גרסת ה-Pro לעומת ה-Home, הבדלים ביסודות/תכונות בין 2 המערכות הפעלה ובקטגוריה השלישית בדקנו את ההבדלים המשמעותיים בין 2 הגרסאות בכל הקשור ל-"תאימות לעסקים". על זה, נרחיב בהמשך.

קטגוריה מס' 1: רמת האבטחה של גרסת ה-Pro לעומת ה-Home:

התכונה:

Windows Home

Windows Pro

Windows Hello – תכונה המאפשרת אבטחה על המחשב באמצעות זיהוי פנים, סיסמאות PIN, טביעת אצבע או קוד בעת פתיחת המחשב.

קיים

קיים

הצפנה – תכונה המאפשרת להגן על הנתונים האישיים במחשב באמצעות הצפנה. אם מפעילים את התכונה, רק אנשים מורשים יוכלו להשתמש במחשב.

קיים

קיים

חומת האש של Windows – כפי שכולם מכירים, אין מחשב כיום שלא מגיע עם חומת האש של Windows, ששומרת על המחשב מווירוסים, תוכנות זדוניות ותוכנות כופר.

קיים

קיים

הגנה אינטרנטית – תכונה המאפשרת הגנה גם בגלישה באינטרנט, כדי לעזור בהגנה של המחשב מפני יישומים, קבצים ואתרים זדוניים שקיימים ברחבי הרשת.

קיים

קיים

בקרת הורים – תכונה המאפשרת ניהול זמן מסך והגבלת תוכן באינטרנט.

קיים

קיים

הצפנת המכשיר ב-BitLocker – במקרה של אובדן או גניבה של המחשב, ניתן להצפין את כל התוכן של המחשב ב-BitLocker, כדי שאף אחד לא יוכל לגעת במחשב חוץ מהבעלים של המחשב.

לא קיים

קיים

הגנה על נתונים של Windows - תכונה בהגנה על יישומים ונתונים ארגוניים מפני דליפות נתונים בשוגג במכשירים בבעלות הארגון ובמכשירים האישיים. התכונה הזאת של Windows מתאים בעיקר לבעלי עסקים.

לא קיים

קיים

אנטי וירוס Windows Defender – האנטי וירוס הרשמי שמגיע בכל מערכת הפעלה.

קיים

קיים

כפי שאפשר לראות מהטבלה, בכל מה שקשור לרמת האבטחה בין 2 גרסאות ה-Windows, במידה והמחשב שלכם נועד לשימוש אישי ולא עסקי, כמעט ואין הבדל בין הגרסאות. אם אתם משתמשים במחשב לצורך העסק האישי שלכם, או שהמחשב שלכם שייך לעסק או ארגון מסוים, העדיפות היא להפעלה של מערכת Windows Pro מאשר Windows Home.

 

קטגוריה מס' 2: היסודות של Windows

התכונה:

Windows Home

Windows Pro

עט דיגיטלי ומגע – הכוונה לתכונה שמתאפשרת במחשבים ניידים מסוימים שמגיעים עם עט דיגיטלי ומסך מגע.

קיים

קיים

דפדפן Microsoft Edge – הדפדפן הרשמי של חברת Microsoft.

קיים

קיים

חיסכון סוללה – חברת Microsoft פיתחה אפשרות להכניס את המחשב למצב של חיסכון סוללה, המאפשר הארכת חיים של הסוללה וחיסכון בצריכת הסוללה בעת עבודה במחשב.

קיים

קיים

סנכרון מכשיר נייד למחשב האישי – סנכרון תמונות והודעות SMS מהטלפון אל המחשב. מתאפשר בטלפונים ניידים שמפעילים גרסאות Android ו-iOS בהתאם לעדכונים של הסלולר.

קיים

קיים

ניתן לראות שהדברים הבסיסיים שמגיעים ב-Windows מגיעים גם בגרסת ה-Home וגם בגרסת ה-Pro. כך לדוגמא, אין משמעות לאיזה מערכת הפעלה תרכשו בשביל להשתמש במסך המגע של המחשב הנייד שלכם (במידה ויש לכם מחשב נייד כזה).

 

קטגוריה מס' 3: תאימות לעסקים

הטבלה הבאה מציגה תכונות של Windows שקיימות אך ורק ב-Windows Pro. חשוב לנו להדגיש ולציין: התכונות האלו אינן משפיעות על המחשבים שנמצאים בשימוש אישי/פרטי. התכונות הללו מכוונת בעיקר למחשבים השייכים לארגונים או עסקים, ויכולות לעזור ולהתאים ללקוח העסקי. אם המחשב האישי שלכם נועד בשביל מטרות אישיות כגון: משחקים, עבודה משרדית, עיצוב תמונות ועריכת ווידיאו וכדומה – ההבדלים בין 2 המערכות הפעלה שתראו בטבלה שמופיעה למטה לא ישפיעו על השימוש במחשב שלכם.

התכונה:

Windows Home

Windows Pro

מדיניות קבוצתית – ניתן לשייך את Windows Pro ל-Windows Server כדי לנהל מחשבים, חשבונות, קבוצות ומדפסות לאחר שהשיוך בין Windows Pro ל-Windows Server מתבצע.

לא קיים

קיים

חנות Microsoft לעסקים – החנות הרשמית של Microsoft שמכילה את כל התוכנות שניתן להוסיף למחשב ומותאמות לעסקים בלבד.

לא קיים

קיים

גישה לפי הקצאה – מכשירי Windows Pro יפעילו יישומים שונים בהתאם למשתמש.

לא קיים

קיים

הקצאה דינמית - עם הקצאה דינמית ניתן להוציא מחשב חדש מהקופסה, להפעיל אותו ולהפוך אותו להתקן ארגוני פרודוקטיבי, תוך מינימום זמן ומאמץ.

לא קיים

קיים

Windows Update לעסקים – כל העדכונים של חברת Microsoft המותאמות לארגונים ולעסקים.

לא קיים

קיים

תמיכה ב-Active Directory - אנשי IT יוכלו לנהל בקלות מחשבים, חשבונות משתמשים, קבוצות ומדיניות אבטחה ולקבל גישה קלה לקבצים ולמדפסות, לאחר שיוך של Windows 10 Pro ל-Windows Server.

לא קיים

קיים

ושוב, חשוב לנו לציין: כלל התכונות שנמצאות תחת קטגוריה מס' 3 – תאימות לעסקים – כמעט ואין משפיעה על המשתמש הרגיל, שרוכש את המחשב או משדרג את מערכת ההפעלה שלו בשביל שימוש אישי. במידה ואתם בעל עסק, ייתכן כי חלק מהתכונות כאן רלוונטיות אליכם, ומומלץ לדעת את ההבדלים. בכל אופן, ההבדלים בין 2 הגרסאות לא כל כך משמעותיים, אז במידה ואתם אוהבים ראש שקט, כדאי לכם לרכוש את גרסת ה-Windows Pro.

 

המלצותהשוואה